Creatine gebruik

Creatine kopen

Via het internet kun je gemakkelijk creatine kopen. Deze shops hebben de meeste vormen, merken en soorten creatine:

Creatine kopen bij Bodystore

Elke sporter heeft er wel van gehoord; creatine, maar wat is creatine nu eigenlijk?, wat doet het, wanneer moet je het nemen, is het schadelijk? Deze vragen en meer worden op deze website over creatine gebruik beantwoord.

Wat is creatine

Creatine is een natuurlijke stof die bij iedereen, dus ook bij u, in het lichaam zit. Het wordt aangemaakt door de lever en speelt een belangrijke rol bij de energie huishouding voor de spieren. De meest creatine, 90%, wordt door ons lichaam opgeslagen in de spieren. Het lichaam maakt dus standaard creatine aan, er is echter ook synthetische creatine, deze creatine treffen we aan in de creatine supplementen. Meer creatine informatie

Effect creatine supplementen

Creatine zorgt voor sterkere spieren en verbeterd de sportprestatie. Veel sporters gebruiken creatine na hun training, om blessures te voorkomen of zelfs genezing te versnellen. Creatine wordt ook wel gezien als een wondermiddel wat het helaas niet is. Creatine werkt maar alleen in combinatie met sporten. Om in topvorm te blijven moet u dus wel trainen, en niet alleen afhankelijk zijn van middelen als creatine.

Welke Creatine gebruiken?

Er bestaan vele soorten creatine met allemaal hun specifieke eigenschappen. Uit ervaringen is gebleken dat creatine monohydraat functioneel is bij de aanmaak van spieren en het beste resultaat laat zien. Gebruikers van creatine monohydraat zijn zeer tevreden over het product en claimen dat creatine monohydraat voor een sneller herstel van de spieren zorgt dan andere soorten creatine. Over verschillende soorten creatine

Hoe Creatine te gebruiken?

Op de gebruikersaanwijzing is te lezen dat een "creatine oplaadfase" het beste werkt. Een oplaadfase houdt in dat je de eerste week(en) veel Creatine gebruikt. Hoeveel is afhankelijk per product. Nadat de oplaadfase bijna voltooid is, kunt u het Creatine gebruik weer verminderen. Uit onderzoeken blijkt dat wanneer creatine per oplaadfase ingenomen wordt, het effect welliswaar sneller optreed maar dat het eindresultaat hetzelfde ia als wanneer u gewoon creatine gebruikt. Creatine dosering en creatine oplaadfase

Is creatine schadelijk?

Nee, veel onderzoeken hebben aangetoond dat goed gebruik van creatine niet schadelijk is. Top sporters en ook amateur sporten hebben baten bij het innemen van creatine en wordt door veel sporters gezien als één van de betere voedingssupplementen. Een verkeerd gebruik van creatine kan echter schade aan de nieren en lever veroorzaken, het is daarom belangrijk u goed te informeren over de juiste dosis.

Creatine bijwerkingen?

Creatine heeft voornamelijk positieve bijwerkingen wat gelijk verklaart waarom veel sporters het gebruiken. Er zijn onderzoeken geweest waar als mogelijke bijwerkingen diarree, spierkramp en misselijkheid werdt genoemd. De bijwerkingen van creatine

Creatine gebruik in combinatie met sporten

creatine suppletie, zowel effect bij krachttraining als bij duurtraining.

disclaimer | privacy | © 2014 | creatinegids.nl | sitemap