De beste creatine

Creatine kopen

Via het internet kun je gemakkelijk creatine kopen. Deze shops hebben de meeste vormen, merken en soorten creatine:

Creatine kopen bij Bodystore

De verschillende soorten creatine

Er zijn drie soorten van creatine supplementen te weten; creatine monohydraat, creatine fosfaat en creatine citraat.

Creatine Monohydraat van de creatine

Creatine monohydraat is creatine verbonden met water. Elke molecule van creatine monohydraat is samengesteld uit 88% creatine en 12% water. Anders gezegd; 1 gram creatine monohydraat bevat 880 milligrammen creatine, dit betekent dat als u 5 gram creatine monohydraat neemt u 4,40 gram zult zetten. Het creatine monohydraat van de creatine is de meest voorkomende vorm van creatine supplement. De meerderheid van studies en onderzoek zijn gebaseerd op creatine monohydraat.

Waar wordt de Creatine opgeslagen in ons lichaam?

Men gelooft dat worden 95 tot 98% van de creatine in ons lichaam opgeslagen wordt in onze spieren. De resterende 2 tot 5% wordt opgeslagen in verschillende andere delen van het lichaam onder andere onze hersenen, het hart en de testikels.

Creatine fosfaat

Voordat creatine effectief kan zijn moet het binden met een fosfaat. Het lijkt dan ook logisch dat het innemen van creatine fosfaat beter is dan creatine monohydraat. Dit is echter nooit wetenschappelijk aangetoond. Creatine fosfaat bevat 62,3% creatine en 37,7% fosfaat. Dit betekent dat 1 gram slechts 623 milligrammen creatine bevat. Creatine fosfaat is duurder dan creatine monohydraat en lijkt een minder goede keuze.

Creatine citraat

Creatine citraat werd populair omdat het in water beter oplosbaar is dan andere vormen van creatine. Probleem van creatine citraat is dat 1 gram slechts 400 milligram creatine bevat en een stuk duurder is dan creatine monohydraat.

De opbrengst van "vrije" creatine als u 5 gram van elk creatine supplement neemt:

Dus iedereen vindt Creatine monohydraat het beste?

Nee, het probleem is dat het niet alleen een kwestie is van de hoeveelheid creatine die je in je lichaam krijgt maar ook de wijze waarop de creatine wordt geabsorbeerd speelt een belangrijke rol. Mensen die het gebruik van creatine citraat verdedigen doen dit door te schermen met het feit dat creatine die door creatine citraat wordt geleverd voor 90% wordt opgenomen in de spieren waar dat in het geval van creatine monohydraat slechts 40% is.

Deze discussie kan nog wel even doorgaan, en zal wellicht nooit een echte winnaar aanwijzen. Feit is echter dat de meeste studies en onderzoeken gebaseerd zijn op creatine monohydraat en daarom onze keuze voor beste creatine is. Bij ons rijst het gevoel dat heel wat marketing claims over de superioriteit van één of andere nieuwe vorm van creatine vooral marketing claims zijn die niet op wetenschappelijk onderzoek zijn gebaseerd.

De beste creatine

Is de goedkoopste creatine ook de beste creatine?.

disclaimer | privacy | © 2018 | creatinegids.nl | sitemap